Top-3 Pre-workouts zonder cafeïne

Pre-workout zonder cafeïneBen je op zoek naar een goede pre-workout, maar zonder cafeïne? Ondanks dat cafeïne een geliefd oppepmiddel is en vaak als pre-workout wordt gebruikt, is cafeïne niet door iedereen gewenst. Wij van Spierbouwers zijn voor je op onderzoek uitgegaan naar de beste pre-workouts ZONDER cafeïne.

 


Waarom een pre-workout zonder cafeïne?

Laten we eerst bespreken waarom cafeïne in een pre-workout wordt vermeden. De 3 belangrijkste redenen waarom er wordt gekozen voor een cafeïnevrije pre-work out zijn: een overkill aan cafeïne, cafeïne is s ‘avonds ongewenst en overgevoeligheid voor cafeïne. Hieronder worden deze 3 redenen nader toegelicht. Daarnaast lees je over de beste ingrediënten voor een cafeïnevrije pre-workout en vind je onze top-3 pre-workouts zonder cafeïne.

Lees hier alles over cafeine.

Banner B&F special

Cafeïne overkill

Ten eerste krijg je vaak via voeding al de nodige cafeïne binnen. Denk aan het consumeren van koffie, thee, cola, energiedrinks, chocolade etc. Er wordt geadviseerd om niet meer dan 400 mg cafeïne per dag te consumeren. Bij het drinken van 5 bakjes koffie zit je al boven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 400 mg. Indien je dan ook nog eens een pre-workout neemt mét cafeïne, is dat écht een overkill.

Cafeïne s ’avonds ongewenst

Een tweede reden waarom een pre-workout zonder cafeïne is gewenst, is omdat veel sporters s ’avonds  trainen na het werk of school. Ondanks dat cafeïne makkelijk en snel wordt opgenomen, kan het wel 4 tot 6 uur duren voordat je lichaam de cafeïne heeft afgebroken. Stel je traint om 20:00 uur s ’avonds  en gaat naar bed om 11:00 uur. De cafeïne in je lichaam wordt dan pas volledig afgebroken tussen 00:00 uur en 02:00 uur.

Overgevoelig voor cafeïne

Tot slot zijn veel mensen (over)gevoelig voor cafeïne. Bij kleine hoeveelheden (<100 mg per dag) worden de effecten van cafeïne al intens ervaren. Ook zullen deze mensen last hebben van de veelvoorkomende bijwerkingen van cafeïne, zoals: slapeloosheid, angst, problemen met de spijsvertering, hoge bloeddruk, snelle hartslag en een overactieve blaas.

Beste ingrediënten voor een cafeïnevrije pre-workout

  • Creatine: spier- en krachtversterker + helpt bij mentale functies.
  • BCAA’s: bevordert de hersteltijd en de opbouw van spiermassa.
  • Citrulline malaat: spier- en krachtversterker + spieruithoudingsvermogen.
  • Bèta-alanine: bevordert uithoudingsvermogen en een gezond eiwitsynthese.
  • Trimethylglycine: spier- en krachtversterker + spieruithoudingsvermogen.
  • Bioperine: helpt ingrediënten uit de pre-workout beter te absorberen.

Top-3 cafeïnevrije pre-workouts

1. Vaso Grow

Vasro Grow - Pre workout zonder cafeine24 hour pump van Vaso Grow! Net zoals alle andere Dedicated producten bevat Vaso Grow de ideale ingrediënten in een optimale dosering. Vaso Grow laat tevens duidelijk zien wat je precies per dosering binnen krijgt.

  • Deze tabletten werken de gehele dag.
  • Werkt vanaf de eerste dag.
  • Niet geschikt voor beginners.

2. Animal Pump

Animal pump - Pre workout zonder cafeineWaarom zou je nog met de weegschaal zelf allerlei supplementen gaan combineren? Animal Pump bevat precies wat je dagelijks nodig hebt. Simpel, Compleet, Effectief, Gegarandeerd. Animal Pump is geen hype product. Het is een no-bullshit high-performance supplement.

  • Geschikt voor bodybuilders.
  • Geschikt voor powerlifters.

3. Full As F#CK

Full As F#CK - Pre workout zonder cafeineIn de gym gaat het maar om één ding en dat is pompen! Full As F#CK is de overgedoseerde booster van Rich Piana. Full As F#CK bevat o.a. maar liefst 6g Citrulline, 2g Taurine en 1g Glycerol Monostearate.

  • Van het bekende merk en bodybuilder: Rich Piana.
  • In 4 smaken verkrijgbaar.

 

 

Handige bronnen

Top-3 Pre-workouts zonder cafeïne
5 (100%) 4 vote[s]

Dit vind je ook interessant